Matka Tallinnaan
la-su 11. - 12.10.2014
KGB-kahvila-museo ja Keila-Joa kartano

Ryhmällemme oli tilattu lauantai-illaksi esitys KGB teatterikahvilasta, jossa miliisitär Larissa ja sairaanhoitaja Vassilissa esittävät hauskan ohjelman suomeksi osin vuorovaikutteisesti yleisön kanssa ja syötävää oli runsaasti. Majoituimme Vanhassa kaupungissa hotelli Braavossa.
Sunnuntaina teimme retken Tallinnasta länteen ja tutustuimme mielenkiintoiseen Keila-Joan restauroituun kartanoon roolioppaan johdolla. Kartano toimii museona ja näyttelytilana. Kävimme myös Keilan vesiputouksella.
Matkalle osallistui 22 henkilöä.

Ensimmäinen pysähdyspaikka oli Tallinnassa Piritan luostarin luona Tuodut avustustavarat siirrettiin parkkipaikalla Narvan Mercy Centerin autoon Kiertoajelulla Viimsin niemellä näimme presidentti Meren talon Viimsin niemellä on kotiseutumuseo Museon vieressä aukiolla oli tori Torilla myytiin syystuotteita, omenia, vihanneksia, hunajaa… Kojuissa myytiin mm. lihaa… … jota myytiin myös ihan taivasalla, tosin palvilihana. Eräässä kojussa  myytiin leipää ja jälkiruokaherkkuja Kiertoajelun jälkeen majoituimme hotelli Braavoon Vanhassa kaupungissa Illalla kävelimme KGB-museokahvilaan, jossa miliisitär Larissa ja hoitaja Vassilissa  esiintyivät meille Yhden ryhmästämme he värväsivät agentiksi Museohuoneessa  oli neuvostoajan esineitä … …ja seinillä julisteina valokuvia sen ajan elämästä… … esimerkiksi  pelmeenit alkutekijöissä.
Sunnuntaiaamupäivällä oli aikaa kaupunkikävelyyn, kissa katsoo hotelli Braavon lähellä
Sunnuntaiaamupäivällä oli aikaa kaupunkikävelyyn,
kissa katsoo hotelli Braavon lähellä
Kahvila Josephine henkii vanhaa aikaa, herkkukakut ovat tosi hyviä Puolilta päivin ajoimme Keila-Jõan kartanoon, porttirakennus alkaa olla valmis Kartanon päärakennus ulkoapäin on jo hienossa kunnossa Rooliopas kertoi kartanon historiasta
Kartanon oli alun perin rakentannuttanut silloisen Venäjän valtiollisen poliisin perustaja Benckendorf
Kartanon oli alun perin rakentannuttanut silloisen
Venäjän valtiollisen poliisin perustaja Benckendorf
Sisätiloja on entisöity hienoksi, esimerkkinä wc-tila… …ja oleskeluhuone. Opas näytti kuvia erikoisista gloksiinialajeista, joita kartanossa oli pidetty koristekasveina Työhuoneen pöytä oli hieno ja teetetty entisen mallin mukaan. Kartanon pihanpuoleinen torniosa Pihanpuolen terassia … … vartioi kaksi leijonaa, huomaa ”kauniit” hampaat Ryhmä pihanpuolella … … putousnäkymää katselemassa. Keila-Jõan putous on nykyisin kartanon viereisen yksityisen omistajan alueella. Opas hyvästeli ryhmämme  Paluumatkalla Tallinnaan ruokailimme… …uudessa ravintola Sellerissä.